W dniach 29 – 30 września klasy szóste wraz z opiekunami wybrali się w Pieniny. Choć pogoda nam nie do końca dopisała, to żadnej atrakcji nie pominęliśmy. Pierwszego dnia spacerowaliśmy Promenadą wzdłuż rzeki Dunajec, wjechaliśmy kolejką krzesełkową ze Szczawnicy na Palenicę, spacerowaliśmy po uzdrowisku i mięliśmy możliwość skosztować wody w pijalni. Następnie udaliśmy się do Wąwozu Homole położonego w Małych Pieninach i uznanego za jeden z najpiękniejszych w Polsce. Podziwialiśmy niezwykłe i malownicze kaskady potoku Kamionka płynącego dnem doliny wąwozu. Po tak aktywnym dniu udaliśmy się do Kluszkowców, gdzie mieliśmy zaplanowany nocleg. Energii wystarczyło nam jeszcze na grę w siatkówkę i aktywny czas na terenie ośrodka. Zorganizowaliśmy dyskotekę.
Drugiego dnia pojechaliśmy do Krościenka skąd rozpoczęliśmy wędrówkę na Trzy Korony. Warunki pogodowe pozwoliły nam zaobserwować „płonące góry” i przepiękne jesienne krajobrazy. Opowieści pana przewodnika były miłym i pouczającym urozmaiceniem wejścia na szczyt. Kolejną atrakcją, która czekała na nas tego dnia był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim i podziwianie zamków w Czorsztynie i Niedzicy. Zwróciliśmy również uwagę na największą zaporę wodną w Polsce zbudowaną na Jeziorze Czorsztyńskim. Ma ona 56 metrów wysokości, 404 długości i utrzymuje około 200 milionów metrów sześciennych wody.
Po tak aktywnych dniach obfitujących w niezapomniane wrażenia udaliśmy się w drogę powrotną do naszych domów.